Tuesday, October 14, 2014

Cerita Lawak Minggu Ini

Assalamualaikum dan apa khabar?

Hari ni saya nak lari tajuk sikit dari makan, makan dan makan. Walaupun masih dalam kategori makanan, tapi cerita ni bila diingat cukup untuk buat saya ketawa sendiri...

Beberapa hari lepas saya ke pasaraya dengan hajat nak membeli daun ketumbar. Kebiasaannya untuk kenalpasti daun ketumbar saya akan bau daun tersebut kerana bau daun ketumbar ni agak kuat berbanding daun sup.

Tapi nak dijadikan cerita kali itu saya dan ambil dan letak daun tu dah lebih 4 kali, tapi masih tak dapat nak kenalpasti daun apa. Hidung tersumbat agaknya masa tu..hihi

Kebetulan berdekatan situ ada seorang pekerja bangla tengah menyusun sayur. Saya pun dengan selamba badaknya tanya kat dia "hello, ni daun ketumbar ke daun bawang?" "Daun sup..."

Hahahaha....rupa-rupanya saya sendiri tersilap antara nak sebut daun sup dengan daun bawang. Malu weh...kat orang lelaki pulak tu. Bangla lagi. Rasa macam nak masuk kepala dalam baju....:p

So moral of the story, kalau kepala tengah tak berapa nak betul tu, tak payah la nak pegi shopping ke hape ke. Duduk je dendiam kat rumah. Jangan buat malu diri sendiri....malu woiiii

P/s : supaya korang tak jadi macam saya, jadi saya sertakan gambar daun-daun yang berkenaan ye

(Kredit gambar dari google)

Ni nama dia daun ketumbar
Ni pulak nama dia daun sup
Ini pulak daun bawang

No comments:

Post a Comment